فرماندار شهرستان :

جلسه هم اندیشی فرماندار با اعضا شورای شهر شهرستان ملکشاهی

جلسه هم اندیشی فرماندار با اعضا شورای شهر شهرستان ملکشاهی

 

فرماندار در این جلسه و در ابتدا به نقش و اهمیت شورا پرداخته و گفتند : در نظام مقدس جمهوری اسلامی، شوراها دارای جایگاه خاصی هستند ، چنان‌که در قانون اساسی علاوه براصل ششم که در آن به موازات توضیح در نحوه انتخاب رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، از انتخاب اعضای شوراهای اسلامی هم یادشده .

ایشان بیان داشتند : یکی از وظایف مهم و اصلی شوراها بسترسازی برای بروز و ظهور مشارکت عمومی مردم در امور مربوط به شهر و روستاست. شوراها باید به عنوان پل ارتباطی مردم با مسئولان عمل کنند و در راستای توسعه پایدار و دستیابی به مدیریت شهری و روستایی خوب و سالم ارتباط تنگاتنگی با نظام اداری و اقتصادی داشته باشند .

فرماندار در ادامه ابراز داشت :  شوراها می بایست استقلال رای داشته باشند ، تا مصوبات آنها بعد از بررسی فرمانداری‌ها به قانون تبدیل شود ، اگر ارتباط مجموعه فرمانداری‌ها با شوراها رابطه مناسب و معقولی نباشد ، مطمئنا مردم شهر و روستا ضرر می‌کنند . و روند سرعت توسعه کاهش پیدا خواهد کرد. تغییرات محلی و منطقه کاهش ‌یافته و در نهایت رضایتمندی مردم از عملکرد شهرداری و شورای شهر را کاهش می‌دهد؛ لذا می‌طلبد که شوراها، فرمانداری‌ها و سایر بخش‌های دولتی مرتبط در چارچوب قانون به هم احترام بگذارند ، و همدل ، واحد و یکصدا باشند  .

فرماندار در این جلسه همچنین به اقدامات ارزنده دولت در حوزه های مختلف عمرانی در سطح شهرها و روستاهای شهرستان اعم از : پیشرفت و توسعه جاده های شهری و روستایی و رفع نقاط حادثه خیز ، حوزه بهداشت و درمان ، کشاورزی و توسعه باغداری و دامداری و دامپروری،  پروژه آبرسانی از سد و کلنگ زنی آب شیرین کن که در چند ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید  ، و حضور بنیاد مستضعفان در شهرستان و در راستای اجرای طرح های پیشرفت و آبادانی ، در بازده زمانی 5 ساله افق های روشنی را برای ملکشاهی ترسیم کردند ، که همگی این دستاوردها و پیشبرد این اهداف را مستلزم اصل یکدلی و همفکری و هماهنگی همه مسئولان و دست اندرکاران شهرستان و از جمله اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانستند . 

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است