620 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

620 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

620 میلیارد ریال برای پروژه آبرسانی ملکشاهی اختصاص یافت

محمد تاسمه روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح آبرسانی به ملکشاهی شامل سه واحد ایستگاه پمپاژ، یک واحد تصفیه‌خانه آب،۳۰ کیلومتر خط انتقال برق فشار قوی ۲۰ کیلوولت، ۹ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب و ۲۴.۵ کیلومتر خط انتقال آب فولادی به قطر ۵۰۰ میلیمتر در حال اجراست.

وی افزود: طرح آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی و روستاهای مسیر و اجرای پروژه تصفیه‌خانه آب تحول بزرگی در تامین آب این شهرستان ایجاد خواهد کرد و با بهره‌برداری از این پروژه دیگر مشکلی در خصوص تامین آب این شهر و روستاهای اطراف وجود نخواهد داشت.

فرماندار ملکشاهی تاکید کرد: ایستگاه پمپاژ شماره یک این پروه آبرسانی به طور کامل اجرا شده و ایستگاه های پمپاژ ۲ وسه تصفیه‌خانه آب نیز با پیشرفت بالا در حال اجراست.

تاسمه یادآور شد: همچنین خط انتقال برق فشار قوی بطول ۳۰ کیلومتر نیز بطور کامل اجرا شده و از ۲۴ کیلومتر خط انتقال آب ۱۸ کیلومتر تکمیل و از ۹ هزار مترمکعب مخزن، هفت هزار مترمکعب به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه و ایستگاه‌های پمپاژ بیش از ۱۵۵ لیتر در ثانیه آب سد چم‌گردلان(سد ایلام) تصفیه شده و به مخازن ذخیره بین راهی منتقل و از آنجا وارد مدار توزیع شهرستان و روستاهای اطراف خواهد شد.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است