پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار مزارع ملکشاهی ایلام افتتاح شد

پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار مزارع ملکشاهی ایلام افتتاح شد

پروژه آبرسانی به ۱۵۰ هکتار مزارع ملکشاهی ایلام افتتاح شد

به گزارش ایرنا، این پروژه عصر دوشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از طرح‌های ملی روستایی و عشایری سراسر کشور و در آستانه ۱۵ مهر، روز ملی روستا و عشایر با دستور رییس‌جمهوری افتتاح شد.

فرماندار ملکشاهی در خصوص این پروژه با بیان اینکه برای آبرسانی به زمین‌های منطقه ملگ‌آباد ۴۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، اظهار داشت: این طرح با مشارکت  قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین(ع) استان و جهاد کشاورزی احداث شده است.

محمد تاسمه یادآور شد: ۱۵۰ هکتار از اراضی بایر منطقه ملگ‌آباد با اجرای این طرح تحت پوشش سیستم آبیاری نوین کشاورزی قرار می‌گیرد و زمینه بهره‌برداری ۱۳۰ خانوار روستایی و عشایری منطقه را فراهم می‌کند.

فرماندار ملکشاهی افزود: این شهرستان با دارا بودن پنج رودخانه دائمی و زمین‌های مستعد، قابلیت توسعه قابل توجهی در حوزه باغات و زراعت دارد و بنابراین از سال گذشته انتقال آب رودخانه‌ها با اجرای چندین طرح احداث پمپاژ کشاورزی در دست اقدام قرار گرفته است.

تاسمه تاکید کرد: با بهره از این طرح‌ها ۴۰۰ هکتار از اراضی دیم و بایر شهرستان زیر کشت مکانیزه باغات و زراعت خواهد رفت.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام نیز گفت: عملیات احداث این پروژه به صورت یک کار جهادی با احداث ۲ کیلومتر جاده دسترسی، ایجاد حوضچه و پمپاژ اولیه ۲۰۰ مترمکعب در محل چشمه کوثر، احداث استخر و پمپاژ ثانویه سه هزار مترمکعبی و پنج کیلومتر شبکه برقرسانی و ۳۶۰ متر خط انتقال بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

سرهنگ فلاح غلامی با بیان اینکه عملیات احداث این پروژه با همکاری و مشارکت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، افزود: قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در راستای محرومیت‌زدایی و استفاده از ظرفیت‌های بومی و منطقه‌ای و افزایش تولید در طرح‌های مشابه آمادگی همکاری با دستگاه‌های اجرایی را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملکشاهی نیز گفت: در راستای احداث و تکمیل این طرح جهاد کشاورزی ۱۲۰ هکتار از اراضی را تحت سیستم تحت فشار آبیاری بارانی برای توسعه زراعت منطقه قرار داده است و ۳۰ هکتار نیز برای توسعه باغات تحت اقدام قرار دارد.

کاظم رستم‌نژاد اظهار کرد: جهاد کشاورزی در این طرح با اجرای یک هزار و ۶۴۰ متر خط انتقال با لوله پلی‌اتلین، ایجاد شبکه تحت فشار به مساحت ۱۲۰ هکتار، توسعه و تقویت پمپاژ ثانویه و سایر اقدامات ۳۲ میلیارد ریال از طریق پیمانکار هزینه شده است.

وی افزود: اجرای این طرح زمینه بهره‌برداری مکانیزه کشاورزی برای ۱۳۰ خانوار عشایری و روستایی و زمینه اشتغال ۲۰ نفر نیز به صورت دائم را فراهم کرده است.

شهرستان ۲۲ هزار نفری ملکشاهی در ۳۵ کیلومتری ایلام قرار دارد.

  •  
  •  

تگ های مهم
تصاویر پیوستی
ثبت نظرات

آخرین نظرات نمایش تمامی نظرات


تاکنون نظری ثبت نشده است